Het is een universele regel: wie geproefd heeft van succes wil dit het liefst voor altijd in stand houden. “In de wereld van platenwarmtewisselaars werkt het precies zo”, vertelt Armando Turba, directeur van WCR te Veenendaal. “We willen niet alleen de beste zijn, we willen excelleren op alle vlakken. De reconditioneringsklus wordt geklaard. Op de best mogelijke manier en binnen de afgesproken tijd. Daarmee maak je klanten succesvol! En als je dergelijke ervaringen creëert ontstaat vanzelf een hecht partnership.”

 

WCR Benelux is gespecialiseerd in de reconditionering van alle merken platenwarmtewisselaars. Sinds 2007 bestormt dit bedrijf met succes de markt. Het team vormt een zelfstandig onderdeel van het WCR-concern, wat staat voor West Coast Regasketing, met 15 vestigingen wereldwijd. Het bedrijf is internationaal marktleider in onderdelen en service voor alle merken platenwarmtewisselaars, met het hoofdkantoor in de Verenigde Staten.

 

Maximale performance

Die Amerikaanse roots staan garant voor de kwaliteit van de geleverde reservedelen. Hoogwaardige, robuuste materialen die niet in Azië, maar in de Verenigde Staten worden geproduceerd. “Die hoge kwaliteitsstandaard geldt ook voor onze dienstverlening”, stipt Armando Turba aan. “Vanaf het moment dat we de telefoon opnemen – in de regel binnen drie tellen – totdat de installatie bij de klant weer geheel probleemloos functioneert. Onze service engineers zijn goed opgeleid, werken schoon en gebruiken gekeurd gereedschap. Ze beheersen de Nederlandse taal, werken veilig en hebben een nette uitstraling. Iedereen die bij ons werkt komt zijn of haar afspraken na. Altijd! We streven naar een maximale performance van a tot z. Zonder zwakke schakels.”

 

Wanneer je klanten volledig wilt ontzorgen ligt de lat hoog. Dat moet ook wel, om de juiste voedingsbodem te creëren waarin het klantenvertrouwen kan groeien. Vanaf de inventarisatie en inspectie van de platenwarmtewisselaar, tot en met de hydrostatische druktest en eindcontrole. En alle stappen daartussenin, van het chemisch reinigen tot het dye-penetrant onderzoek waarmee minuscule, onzichtbare gaatjes en scheurtjes worden opgespoord. Omdat WCR zich volledig richt op het reconditioneren van platenwarmtewisselaars, weet WCR precies wat er moet gebeuren om de installatie van de klant voor lange tijd bedrijfszeker te krijgen en te houden.

 

Persoonlijk contact

Voor zaken die anders lopen dan verwacht wordt altijd direct persoonlijk contact opgenomen met de klant. Armando Turba: “We werken onder andere met ruilpakketten en houden voorraad in Nederland voor onze klanten. Ruim 20.000 platen en 200.000 pakkingen zijn uit voorraad leverbaar. Maar mochten we een keer misgrijpen dan kunnen we ook gebruik maken van de voorraden bij onze zusterbedrijven in Duitsland en Zweden. Zo is binnen een paar dagen het probleem alsnog getackeld”, garandeert hij. “Maar hoe dan ook: de klant hoort altijd direct waar hij aan toe is. We kunnen ons als geen ander verplaatsen in wat de klant belangrijk vindt. Ook dat schept vertrouwen. Het vertrouwen dat wij de beste partner in de markt zijn.”